Bertil

Bertil är kanske inte det finaste pojknamnet som jag och Daniel vet om. I flera månader har Daniel skämtat med barnen om namnet, den som kommer först nerför trappan er en Bertil och så vidare. Det har slutat med att barnen har fått ett slags hat/kärlek förhållande till namnet. Båda barnen ska numera döpa sina söner til Bertil.
Det kulminerade förra veckan när Rasmus satt på vardagsrumsgolvet och grät för att han inte het Bertil! Det var ingen hejd på vilken hemsk mamma jag var som inte hade gett honom detta det finaste av alla namn. Han ville så gärna heta Bertil och det hjälpte inte att jag erbjöd mig att kalla honom för Bertil. Eftersom han inte het det när han var bebis hade jag gjort ett oåterkalleligt fel som helt enkelt inte kunde förlåtas.
Han skulle i alla fall vara snälla och döpa sina bebisar til Bertil.


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Gratulerar till era kommande barnbarn med namnet Bertil :-)

2009-05-12 @ 13:15:40
Postat av: Louise

Hihi, håller med ovanstående talare =) Hoppas dom inte får så många pojkar var, kommer bli krångligt för oss gamlingar att hålla ordning på alla små Bertilsar.

2009-05-12 @ 16:03:01
URL: http://liloo.blogg.se/
Postat av: Charlotte

va fruktansvärt, men makalöst skoj

2009-05-12 @ 21:14:08
Postat av: Hanna gadd

Fy va sött:-)! Han verkar så go eran Rasmus! lever sig in i allt.-)

2009-05-13 @ 18:13:00
Postat av: shirin

jag kan offra mej och kalla honom bertil... får nog säkert med mej fler här hemma. ;)

2009-05-13 @ 19:36:35
URL: http://bryne.blogg.se/
Postat av: Linus

Hemma hos oss heter tjejernas korg för smutskläder Bertil. Det blir så mkt roligare att gå med korgen till tvättrummet då:

"Jana, kom ner med Bertil nu", möts med större glädje, så att säga... :)

2009-05-15 @ 11:46:10
URL: http://tangentbordet.blogspot.com
Postat av: Jørgen

Er det min skyld siden jeg kaller Jennifer for Karoline? Nå skjønner jeg hvorfor hun kaller meg Bertil:)

2009-05-27 @ 16:37:47
URL: http://jorgenlarsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0