Framtiden

-Mamma, vad ska jag jobba med när jag blir stor?
-Du kan göra vad du vill"
Efter en stor suck slänger sig Jennifer ner på sängen, svaret verkade inte direkt vara till belåtenhet. Hon såg snarare mer bekymrad och tyngd ut än innan.
Efter lite prat kom vi fram till att först måste man gå i skolan och där lär man sig en massa olika saker och så kan man välja det man tycker är roligast att jobba med. Efter löften om ny ryggsäck, pennor, linjal, sudd och inte att förglömma ett rosa! skrivhäfte som tante beckan har så såg hon lite gladare ut.

Nästa dag i bilen på väg hem från dagis funderade hon på om hon kunde få bestämma maten när hon blev vuxen. Jag föklarade att då hade hon ett eget hus och kunde äta vad hon ville. Hon kom fram till att hon behövde ett nytt hus nära Nadia (nya bästisen), men det var bra om jag kunde köra henne till Nadia när hon ville dit på besök. När jag tyckte att hon skulle skaffa sig en egen bil påpekade hon att hon inte hade några pengar så jag lovade att hjälpa henne att hitta ett jobb så hon kunde få lite pengar. Det hela slutade med att hon kom fram till att hon behövde ett jobb och en bil och så kunde hon och Nadia bo ihop och laga två middagar varje dag eftersom de självklart aldrig skulle vara överens om middagen:)

Rasmus som försökte hänga med i Jennfiers framtidsplaner konstaterade att han behövde en bil så han kunde köra till sitt jobb på dagiset.

Kommentarer
Postat av: Louise

Så söta dem är...

2008-02-04 @ 17:14:41
URL: http://liloo.blogg.se
Postat av: beckan

haha tänker rasmus jobba dagis? dom e bara såååå söta asså

2008-02-04 @ 20:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0