Min finger er lös

Igår städade jag och omorganiserade i barnens rum och vardagsrummet. Efter att två hyllor har trillat ner från väggen finns det bara två kvar vilket gör att det givetvis fattas ganska mycket hyllplats. Efter att ha utnyttjade en del av den tomma hyllplatsen i vår hyllsektion i vardagsrummet fick vi tillslut en bra ordning, Jennfier var helt lyriskt över det städade dockhuset och all platsen för hennes dockgrejer och Rasmus återupptäckte sina verktyg och bankade hela kvällen igår och fortsatte i förmiddags. Jennifer har lekt med doktorhuset. Så nu ser det bra ut igen så länge vi inte köper dvd-spelare och behöver utrymmet men det får vi nog vänta lite med. Det var ignen ände på alla Jennfiers "oh", "ah" och "det er nydelig mamma".

Lite mer dramatsikt var det i onsdags, Rasmus sov och jag försökt städa lite nere. Jennfier satt uppe och läste. Helt lugnt i huset, riktigt skönt faktiskt men så bröt tystnaden ochlugnet av ett panikskrik och ner för trappen kommer Jennifer helt panikslagen. Den ena handen håller hon krampaktigt om handleden på den andra armen och på den andra handen är alla fingrarna helt spända rakt ut. När jag frågar vad är tittar hon på mig med skräck i blicken och utbrister "min finger er lös". På grund av hennes sinnesstämning och hur hon höll handen började försiktigt känna på fingrarna och fråga var det gjorde ont. Jag trodde att hon kanske hade ramlat och slagit ett finger ur led eller nåt, men icke med tårar rinnande ner för kinderna så visar hon mig ett litet jack mellan lillfingret och ringfingret. Hon hade skurit sig på ett papper mellan fingrarna och trodde nu helt på allvar att fingret höll på att lossna och trilla av. Jag kramade henne hört och försökte svälja undan den värsta skrattet innan jag kunde lugna henne och berätta att det var ett litet sår som man får när man skär sig på papper men att fingret inte skulle ramla av utan skulle sitta kvar helt tryggt på hennes hand.

Senare på kvällen hittade hon cykelreklamen och hon önska sig nu två cyklar till för hon behöver ha tre, det har alla stora jenter. Hon hittade även en åt Rasmus men han är "alt for liten" och måste vänta tills han blir fyra år.

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj oj, stackarn... Tur att hon inte var skadad. Men pappersår gör ju ruskigt ont.

2007-04-23 @ 08:52:23
URL: http://liloo.blogg.se
Postat av: Anna

Hej! Kul att även du finns i bloggvärlden! Kramar! Kanske ses nån sväng i sommar?

2007-04-24 @ 11:07:32
URL: http://annisense.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0