sova, sova och åter sova

Jennifer har varit sjuk idag, hon vaknade i natt med diarré och feber. Upp och byta lakan och duscha försöka sova, upp igen, sova lite mer och upp igen.... hela natten. Vid tio började hon tokspy när hon satt på toaletten så det var bara att skura hela badrumsgolvet. Som tur är så har hon och Rasmus sovit väldigt mycket idag så det har blivit lite lugnt i alla fall. Och efter tio satte jag på henne blöja för att slippa tvätta fler trosor och hon slutade spy. Så minskade lakanbytet och skurning drastiskt. Det var superskönt. Vid tre vaknade och sa att hon var hungrig och ville gå ut. Efter att ha ätit en kvarts macka och behållt den fick hon gå ut. Glad i hågen gick hon ner trappan och öppnade ytterdörren, men hon kom aldrig ner för nästa trappa. Hon bara stod där och tittade på alla som var ute och efter en kvart kom hon in igen och sjönk ihop på soffan. Nu sover de äntligen båda två och Daniel kom till slut hem från jobbet efter flera timmars övertid.

Som tur är gjorde vi kall sallad idag - pastasallad med linser och kyckling (Pastaboken från viktväktarna s 42) så då gjorde det ignet att Daniel inte kom hem i tid. Jag tror att jag överkokade linserna, det stod fem - tio minuter på paketet och de kokade i sju, men de blev så torra och mjöliga. Annars var det gott. Lite kul med andra ingredienser än det vi brukar ha i pastasalladen. Om jag lyckas koka linserna rätt nästa gång så det blir det nog inte så mjöligt heller. Så absolut en kul variant på pastasallad. Jag hade inte i salladslökarna heller för det hittade jag inte i affärerna här. De är inte lika duktiga på en massa olika typer grönsaker som i Sverige, mera standard men jag får leta lite mer så hittar jag kanske det till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hoppas att barnen mår bra idag, vi får be att de får vara friska i Jesu namn.
Vad heter kokboken du använder? Den verkar jätte-bra. Jag blir riktigt sugen att laga mat o det är nästen ett mirakel :-)

2006-05-07 @ 11:04:24
URL: http://liloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0