Bio på superstjärnevis

Vår bröllopsdag var igår så vi hade bestämt för att till slut utnyttja de biobiljetterna och barnvakten som vi fick i julklapp (bättre sent än aldrig.) Efter en massa god mat på Egon gick vi vidare till Kino1 för att se Big Mamas House 2. Typ det enda vettiga som gick att se mitt i veckan här. Vi skyndade in i biosalongen en minut innan filmen ska börja och upptäcker att salongen är tom. vi var helt själva. Lite förundrade hittade vi våra otroligt bra platser mitt i mittersta raden (kanske för att vi var de enda som köpt biljetter) och väntar på att det ska komma in lite fler i salongen medans vi tittar på den sista absolut nödvändiga reklamen. Men ingen kommer. Vi hade hela biosalongen för oss själva hela filmen igenom. I början kändes det lite lätt skumt men efter ett tag blev det riktigt roligt, man kunde sjunka ner i sätet utan att ha någon annans huvud i vägen. Jag som hade otroligt skavsår kunde ta av skorna och slänga upp fötterna ovanpå sätesryggen på stolen framför, det satt ju ingen där.
Detta är absolut nåt jag rekommenderar (att ha en hel biosalong för sig själv alltså, inte nödvändigtvis att slänga upp fötterna över nästa stolsrygg,) lite superstjärnekänsla över det hela. Varför se en film med andra när man kan ha hela biosalongen för sig själv, som hemmabio fast en liten aning bättre ljud och bildkvalité än jag brukar ha.

Lilla killens feber och diarré har blivit värre över natten och vid lunch idag spydde han ordentligt. Han bara grät och sov idag. De enda gångerna han inte grät eller sov var när vi skjutsade stora tjejen till och från parken. Så till slut bestämde jag mig för att vi alla skulle ut, jag kunde ändå inte laga middag med en febrig liten kille som bara grät och snorade vid mina ben och ute var ju just enda stället han inte gjorde detta. Där piggnade han ju självklart till på en gång och började leka i sandlådan. (det var 20 grader varmt och han hade både jacka och mössa. Till slut när Daniel kom hem klockan sex kunde jag gå in och göra middag, då var alla hungriga men jag slapp i alla fall hans skrik.

Jennifer har kommit på en smidigt sätt att komma förbi mamma och pappas otroligt tråkiga svar på varför man inte kan köpa allt man vill hela tiden. "Vi har inga pengar." Lite lagom less på svaret om varför vi inte kunde köpa en ny stol med tygsits eftersom hon hade spillt mjölk över den vi redan har utbrister hon. "men mamma då får vi väl köpa lite pengar då." Dessa konsumtionsbarn !! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0