Underbara Jennifer

Hørt under lunchen hemma hos familjen Løvquist igår. En liten søt tjej tittar gravallvarligt upp på sin mamma och utbrister "han ær så liten vet du mamma" och syftar på sin lillebror.

Ett par timmar senare på kvællen efter middagen sitter ovannæmnda lilla tjej och (som vanligt) slænger med håret och beter sig prinsessaktigt. (Hon har till och med fått en av sina førældrars nya bekanta i Norge att tycka att hon ær kunglig i sitt beteende, hon till och med vinkar som drottning Silvia.) Detta beteende får hennes mamma att titta på henne och utbrista "primadona" vilket gør lilltjejen sjælaglad och skriker "Prinanåden, prinanåden" tillbaka åt sin mamma. Det ær verkligen underbart med barn som kan uttala allt ordentligt. Ett par minuter senare dukades middagen av och tallrikar kom in på bordet før att æta upp kakresterna från morsdag. En liten hand far upp framfør munnen och tjejen sæger "oh mamma en assiett jag ælskar det"
Hon ær før øvrigt den som slog handen framfør munnen och utbrast "det ær underbart" nær det kom upp gardiner i hennes nya rum.

Idag var det Norge - Sverige i curling. Pappa førsøkte diplomatiskt førklara før de små barnen att de var både norska och svenska och dærmed kunde de heja på båda lagen och de skulle vinna hur som helst. Detta uppskattades inte, nær Sverige fick poæng tittade hon surt på sin pappa som førsøkte få henne att jubla "jag vann inte" deklarerade hon och nær Norge fick poæng jublade och klappade hon och tittade hon på fadern och sa "du vann inte pappa bara vi som vann" vilket betydde att pappa inte fick vara glad och klappa, han hade førlorat. Så mycket før dubbel nationalitet. Lillkillen å andra sidan klappade nær alla andra klappade, poæng eller inte.

Detta beteende med handen framfør munnen nær något ær trevligt hænder så ofta att till och med lillebror har børjat nu.


Kommentarer
Postat av: Gabrielle

hmm det där med dubbel nationalitet är nog klurigt... men man har ju fördel av att man vinner fler gånger. Själv är jag bara svensk och förlorade alltså mot Norge i curling... men jag kanske kan säga att jag vann i alla fall eftersom jag har så fina släktingar i grannlandet...hmm
kramar

2006-02-16 @ 12:04:53
Postat av: Yvonne

Tycker att det låter bra med dubbel nationalitet, man har ju mycket bättre chanser att vinna:-)
Eftersom jag har väldigt nära släkt i grannlandet Norge så håller jag först på Sverige men om det inte går så bra så är det bara att hålla på Norge. Vi har alltså mycket stora chanser till att fira triumfer :-)Hälsa ungarna (prinsen o prinsessan)med massor med kramar

2006-02-16 @ 13:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0