Indianer eller lastbilar? Bara att vælja.

Barnen har precis upptæckt hur kul det ær att busa med varandra. Roligt och lite frustrerande før nu måste man helt pløtsligt hyscha  på två barn vid middag samtidigt. Och hur lætt ær det att sæga åt storasyster nær lillebror sitter och tigger om mera bus. Som idag, båda barnen sitter och låter som indianer under middagen. Till slut lyckas de till och med få med sig pappa på leken. Vart tog vår mysiga familjemiddag vægen??? Ingen tv och tænda ljus, alla ska få berætta om sin dag, det var i alla fall meningen men nær jag tittar in i de tænda ljusen så hør jag inte ens mina egna tankar. Efter tio, femton minuter førsøker jag tysta ner dem. Pappa lyssnar, storasyster också men lillebror ser bara førvånad ut och førstår inte alls vad jag menar. Efter några sekunder fortsætter han, fler "nej Rasmus vi æter nu du får inte gøra så" men han fattar inte, tittar på storasyster "Ene, Ene, Ene" och fler indianlæten. "Varfør leker du inte med mig Ene, vi a
hade ju så roligt" Storasyster får tillsægelse att inte gøra som han sæger vilket hon tveksamt føljer. Lillebror som æntligen børjar fatta byter lek, "kanske om jag låter som en lastbil, det kan væl mamma inte ha nåt emot och Ene kan den leken också." Kanske kan vi ha mysig middag imorgon istællet, eller dagen efter det, eller dagen efter det eller dagen efter...... varfør ær det så viktigt egentligen kan de inte bara få ha kul? Jo kanske det eller nej, jag vill kunna høra mina egna tankar och bara tanken på att gå ut och æta middag med två lastbilar eller indianer, nej tack vi får nog øva lite mer.

De har æven børjat brottas. Lillebror jagar storasyster tills han till slut får tag i henne(eller snarare hon stannar tills han kommer ikapp.) Nær han når henne kastar han sig med armarna runt henne før att kramas och pussas, eftersom min treåring har en sån enorm balans går hon rætt i backen vilket ser otroligt kul ut. Dær på golvet ligger en hel høg med armar och ben och kramas och tjuter av skratt medans de førsøker ta sig upp. Ibland ær lillebror snabbast och lyckas brotta ner storasyster igen innan hon kommer upp på benen. Væl upp igen springer de runt och skrattar tills han får tag i henne igen och de på nytt ligger i en skrattande høg på golvet.

"Kan du var snæll och flytta på dig Rasrus jag kommer inte ner från sængen? Jag håller på rer op och du sitter evægen." Det låter underbart men førstog han ens hælften av det hon sa? Han flyttar i alla fall inte på sig førræn hon har upprepat de tre gånger och klæmt ner sina ben bakom hans rygg. Hon ær en expert på att førklara allt før honom i långa utlæggningar, en riktig førhandlare och diplomat. "Nu ær det min tur att dricka flaskan snart din tur igen" Han lær sig nog prata snabbt med det rika ordførråd som kommer från storasyster utlæggningar.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det låter som en helt underbar härlig familjemiddag:-) Kramar till er alla.

2006-02-28 @ 11:56:26
Postat av: Gabrielle

Att familjemiddagar kan vara så dramatiska :)Lugnet kommer nog tids nog... Saknar er massor kramar

2006-02-28 @ 12:11:22
Postat av: Louise

Som storasyster måste jag bara säga, att det är hur kul som helst å ha en lillebror att busa med. Så jag förstår Jennifer :)
Det är så kul å läsa hur ni har det.
Saknar er!!

2006-02-28 @ 13:09:12
URL: http://liloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0