Julfest

14 vuxna och 11 barn hade vi hemma i vårt kök och vardagsrum. Inte illa måste jag säga, som farmor påpekade så många har det nog aldrig varit i lägenheten någonsin. Lite kul, fast det gick faktiskt över förväntan, lite nervös var jag att det skulle bli helt kaos. 11 barn udner 4 år det säger ju allt, men av någon konstig anledning så skötte dig sig den mesta tiden, på slutet blev det lite mer bråk men då var de ju trötta också så man får förlåta dem för det. Jennifer var helt i extas ALLA hennes vänner skulle komma sa hon( hon glömde alla sina vänner från parken, alla från Sverige och några av hennes äldre kompisar i församlingen men en del kom i alla fall.)Vi ahde plockat ner hennes lilla bord och satt två stolar runt så att det kunde sitta två barn där. "Där ska jag och Sebastian sitta" Jennifer bestämde detta tidigt på morgonen innan möte och mycket riktigt där satt dem och myste medans de åt middag. De två har superroligt ihop för tiden och sitter alltid bredvid varandra och fikar efter mötet och när jag kom och skulle hämta Jennifer på söndagskolan sa Sebastian "jag ska följa med Jennifer hem idag" hämtade sina skor och följde med Jennifer ner till fikat. JEnnfier har till och emd adopterat hans faster. Hon har varit på bio med henne och Sebastian och försvinner ibland till henne efter fikat på mötet tillsammans med Sebastian och i söndags på julfesten blev hon alltså "Tante Hilde" även för Jennifer.

Kommentarer
Postat av: Louise

Kul att er fest blev så lyckad.
Vad skönt att Jennifer träffat så snälla kamrater. Gulligt.

2006-12-26 @ 17:01:32
URL: http://liloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0