Gabriel är död & andra dagisberättelser

Idag följde Rasmus med Daniel på jobb en sväng, de skulle ha brandövning och skruva ihop en snöfräser. Rasmus var jättenöjd och åkte glatt iväg. Efter två timmar och massa varm choklad åkte de hem. I bilen på hemvägen berättar Rasmus att Gabriel, en av de anställda på dagis hadde dött. Gabriel är en av Rasmus favoriter och han grät i bilen med tårarna rinnandes ner för kinderna. Väl hemma frågade Daniel mig om jag hadde hört något men ingen av oss visste nåt, Rasmus var helt säker på att det var sant helt till jag tog fram telefonen för att kolla med dagis om detta verkligen var sant och varför vi i så fall inte hadde fått veta nåt. Men då berättade han snabbt att han bara hadde lurat pappa, Gabriel levde precis som vi misstänkte i bästa välmående.

Igår när Daniel skulle hämta på dagis så låg det en lapp i Rasmus skåp, jag har varit hemma och varit sjuk i i en vecka så Daniel har fått hämta och lämna på dagis och skola. Men nu hadde Rasmus skrivit en lapp till mig tillsammans med en av de anställda på dagis:
Kära mamma
God bättring
Kan du skicka med pappa några kläder åt mig? Jag behöver strumpbyxor, 1 tröja och regnvantar och tack så mycket för att du har tvättat mina ullsockar så de inte sticks längre:)
Tack för att det går bra med dig mamma.
Rasmus

När Daniel hämtade Rasmus så läste han lappen högt i hallen på dagis på Rasmus begäran, han och en av de manliga anställda skrattade högt när de läste, kära mamma kan du hjälpa pappa att ta hand om mig:)

Kommentarer
Postat av: shirin

hahaha... vilken kille! :)

2009-11-19 @ 11:10:29
URL: http://bryne.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilken busig lite kille ni har.

2009-11-19 @ 14:04:34
URL: http://liloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0