Amningsgröt/alzheimer??

Den sista tiden har jag levt som i en dimma, allt går runt och runt och jag gör den ena grejen dummare än den andra. Igår på Jennifers födelsedag av alla dagar lyckades jag glömma husnyckeln innan jag åkte på jobbet, Daniel jobbade sent och Jennifer ville jätte gärna ha sin bästis på middag och fika så jag bjöd in dem efter dagis, varpå jag fem minuter senare upptäcker att jag inte har någon husnyckel. Det slutade med att vi fick äta middag hos dem istället för tvärtom.Tack och lov för flexibla barn och goda vänner. Efter den mycket goda middagen igår kväll fick jag göra bot och bättring och bjuda på varm lunch med fika idag istället. För att göra det hela lite värre så hade jag egentligen avtalat tid med en kompis som skulle komma och titta på varm vattentanken igår kväll. Som tur var ringde han Daniel innan han åkte hemifrån för även detta hade jag lyckats glömma bort och självklart inte avlyst när jag insåg att jag inte kom in hemma.
Detta är tyvärr inte första gången jag gjort bort mig på sista tiden, det sista halvåret har jag lyckats med följande:
- glömma föräldra möte på dagis
- åka från jobbet utan handväska, mobil eller plånbok
- mobilen har jag lämnat på otaliga ställen
- glömma födelsedagar
- lämna barnens tandborstar i Sverige (pluss diverse annat)
- åka till Sverige UTAN skor till barnen (var tvungen att åka in på närmsta skobutik i Karlstad och köpa nya skor när jag upptäckte det)
-glömma husnyckeln och rörmockartider
- åka på jobb utan dator
- slänga en räkning UTAN att betala den först (vilket gör att jag måste ringa och få en ny kopia innan den förfaller)
pluss ett otal saker som jag har glömt vid det här laget.

Önskar jag kunde skylla på amningsgröt i huvudet men med tanke på att det är tre och ett halvt år sen jag slutade amma misstänker jag att det är en dårlig ursäkt. Så då är min fråga vad är förklaringen nu? Får man gröt i huvudet av fyra åriga pojkar? Kan det vara stress över att "lilla" flickan ska börja på skolan i höst och egentligen inte är så liten längre? Eller har jag helt enkelt blivit för gammal och det är alzheimers på gång. Svårt att veta, personligen måste jag säga att alzheimers låter lite skrämmande och hoppas förtvivlat på en annan förklaring, nån som vet??

Kommentarer
Postat av: Björn

Hej!

Svaret är ju självklart. Du behöver en almanacka från www.personligalmanacka.se. Om du redan har en sådan almanacka så måste jag tyvärr meddela att allt pekar åt alzheimers. /Björn

2009-03-23 @ 09:37:28
URL: http://bryne.blogg.se/
Postat av: Louise

Låter allvarligt ;) Men lugn, jag tror det går i perioder när man är mer glömsk och perioder då man inte är glömsk alls. Du kommer nog snart ur det här. =)

2009-03-24 @ 13:28:15
URL: http://liloo.blogg.se/
Postat av: Ems

Förklaring:

Du är en helt normal mamma.

Det är allt.

Själv har jag slutat med att försöka komma ihåg. Nu skriver jag komihåg-lappar, inköpslistor, mm istället - som jag sen glömmer var jag lagt.

Funkar alldeles utmärkt! ;-)

Emma, mor till 4..

2009-03-26 @ 20:15:32
URL: http://lingonbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0