Dagens avfälling

Idag på väg hem från dagis åkte vi förbi en bil som hadde lyckats köra in i väggrenen på nåt konstigt vis. Han stog med näsan ut mot vägen och baken långt in snöhögen. Det såg nästan ut som om han hade parkerat där för flera veckor sedan och sen försökt gräva fram bilen nu. Men eftersom jag har kört förbi där flera gånger dagligen så vet jag att han inte har det så jag har ingen aning om hur han lyckades komma ut dit.

Barnen undrade vad han höll på med eftersom vi var tvungna att stanna för mötande bil och sedan köra förbi honom. Jag hade två trötta barn i bilen och kände inte riktigt att jag hade gjort så stor nytta där ute så vi körde. Precis när vi kör vi förbi konstaterar Jennifer lite förebrående:
- "Mamma, Jesus vill att vi ska hjelpe andre"
Rasmus som på en gång förstod hintet fortsatte på syrrans inslagna bana
- "jeg kan dytte mamma, jeg er kjempestark."
-"ja, en gang så jeg en som gjorde helt alene så vi kan det mamma vi er sterke" fortsatte Jennifer.
Försökte febrilt komma på nåt bra att säga men jag gjorde inte det så jag höll bara med och fortsatte köra med taggen långt instucken i hjärtat. 

Kommentarer
Postat av: Racke-Backe

Avfälling var lite att ta i. Dagens ohjälpsamme kanske skulle passa bättre ;). Hur har du det annars? Det var länge sedan vi språkades.

2009-02-06 @ 08:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0