Taxi og rolig post

Idag var första dagen som Jennifer skulle ta taxi till skolan. Hon var så stolt över att få åka själv till skolan, hon skröt till alla hon känner, brorsan var avundsjuk, kompisen sur över att inte hon fått åka taxi när hon gick i ettan. Det var en mycket stolt tjej som hoppade ur sängen och sprang ut för att vänta på taxin. Nu var ju inte Jennifer den enda som var ny i taxin så den var lite sen. Chauffören var lite stressad, sa vad hon hette och gav mig sitt visitkort. Jennfier som för tillfället är van att vara centrum tyckte det var lite konstigt att chaffören bara presenterade sig men inte frågade vad hon heter(något chauffören säkert hade fått veta från skolan) så hon säger högt:
-"Jeg heter Jennifer"
Chaffören blir tyst och visar  Jennifer var i taxin hon ska sitta. En strålande stolt liten tjej vinkar hejdå coh åker ensam till skolan, hon blir stor allt för frort.

Rasmus gick ut för att hämta posten idag och var helt salig när han kom in igen.
-"Mamma, det kom morsom post!!!!!"
Jag trodde han menade reklam från leksaksaffärer, men han brukar inte bli så exalterad över det.
-"Det er en pakke mamma, se!!"
Det visade sig vara mycket uppskattade packet från tante Milla som varit i USA. Rasmus fick små smällare som han kastat runt sig hela dagen och armband som lyser i mörkret. Jennifer fick små mattekort att öva pluss och minus med. Hon var så stolt under lunschen när vi övade. För att hon skulle känna sig duktig drog jag på mina svar men det var tydligen inte uppskattat.
-"Hvorfor går det så treigt for deg da?" och ett överlägsent leende var tacken jag fick för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0