Föräldraanpassade sängar 2

Ni som har hängt med i den här bloggen ett tag kanske kommer ihåg att jag suckade över barnens våningssängar och hur omöjligt det är att lägga på rena lakan, ge godnattkramar, trösta gråtande barn på natten. Nu två år senare har jag i alla fall hittat lösningen på ett av problemen, istället för att själv hänga över kanten eller änn värre försöka krypa upp i sängen för att lyckas lägga på ett rent lakan så skickar jag upp en liten sexåring. Hon slår inte huvudet i taket, hon trillar inte ner från stegen och hon får faktiskt plats i sängen samtidigt som lakanet. Ok det är fortfarande inte militärsträckta lakan, men skillnaden mellan det jag kan få till och det hon lyckas med är helt enorm för att inte tala om tiden. Hon gör samma jobb på en tiondel av tiden och utan att bli svettig och slut.
Så nu slipper jag slå halvt ihjäl mig för att byta lakan i hennes säng:)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0