En äsch i

Rasmus var helt slut igår efter att ha varit i parken och vi skulle snabbt hem och äta och byta om innan vi skulle iväg till kyrkan och ordna inför mötet imorgon. Stackars liten var så trött att han bara grät och grät, jag lovade att stoppa lite energi i hans corn flakes så att han inte skulle bli så trött. Då vart han glad och slutade gråta. Sen satt han hela måltiden och pratade om sin enäschi som smakade såååååå gott. Jennifer som hörde honom frågade om hon också hade en äsch i maten.

Jennifer
-"mamma vilken farge vill du ha?"
Jag
-"en grön"
Jennifer
-"åja, Rasmus vilken farge vill du ha?"
Rasmus
-"jeg vill ha en grön jeg"
Jennifer
-"ähh, jaha, mamma Rasmus vill ha en grön så da får du ta en annen vilken vill du ha?"
Jag
-"Då vill jag ha en orange"
Jennifer
-"okej da blir det det da"
Lite senare när bordet var färdig dukat och jag skulle sätta mig upptäckte jag att jag trots alla färgval inte hade fått något glas och frågade Jennifer vad som hände med mitt glas.
-"Beklager mamma men jeg vill ikke skuffe Rasmus(göra honom besviken) det fanns bare fire plastglass å da får ikke Rasmus noe glass imorgen og da blir han lei seg så da må du ta ett voksenglass istedet."
Tur att hon bryr sig om nån i alla fall för inte var det mig:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0