Att vara som Sharpay

Idag när jag skulle lägga Jennifer förklarade hon för mig att hon kände sig som Sharpay. När jag frågade varför berättade hon om Sharpay, att hon är ganska elak och slår, knuffar och sparkar sin lillebror. Det är ju inte så snällt så därför är hon en elak tjej. Och jag känner mig nästan som Sharpay fortsatte hon. Det är väldigt svårt att komma ihåg att vara snäll och stanna upp och tänka mitt i en lek är inte heller så lätt. När jag föreslog att vi kunde be Jesus om hjälp så förklarade hon att det inte var så lätt att höra vad han sa när man var mitt i en lek. Hon var djupt bekymrad för hon tyckte inte om hur Sharpay betedde sig och att då inse att man själv kan vara som henne var inte roligt. En av hennes läxor denna veckan går ut på att säga trevliga saker till någon i famlijen tre dagar denna
veckan, väldigt lägligt:) Hon bestämde sig för att "göra" läxan på Rasmus så får vi se om självinsikten hjälper på betendet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0