Engelska och spyor

Detta är verkligen inte vår månad. Igår öppnade dagis igen och vi såg fram emot en problemfri vecka för att kunna ta igen allt jobb vi missade förra veckan men icke. Imorse vaknade både jag och Daniel av att Rasmus ligger och skriker att han har ont i magen. När vi precis har lyckats vakna till och försökt prata med honom så spyr han. Vi springer ut på toaletten med honom och försöker hjälpa honom samtidigt som vi klurar ut vem som kan avstå en dag till från jobbet och stanna hemma och torka spyor.
Jag lyckades dra det längsta strået och fick stanna hemma. Som tur är så spydde han inga fler gånger och det var nog inte magsjuka, så vi har ägnat dagen åt att slåss om vad han ska äta och hur mycket för att han inte ska spy igen och till att titta på barnfilm.

Jennifer gick på dagis men inte förrän hon hade gjort dagens lektion på sitt engelska upplägg. I fredags köpte vi en packe med dvd, cd, arbetsböcker, äventyrsböcker, ordkort och en musikcd till Jennifer så hon kan lära sig lite engelska. Hon blev helt salig och har nu gjort 5 av de drygt 45 lektionerna som finns. Hon har redan ringt både farmor och bestemor för att imponera med sina språkkunskaper. Flertalet av lektionerna har hon gjort flera gånger och hon är riktigt duktig. Hon låter som en liten Londonbo då det är riktigt brittisk engelska som talas.  Rasmus försöker hänga med så gott det går men sliter en del mer med uttalet.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ohå nu förstår jag att jag inte fattade vad hon sa Jag trodde att det var norska men engelska det var inte min hjärna inställd på :-) Hälsa till dom bägge två Kram Farmor

2008-09-03 @ 15:05:08
URL: http://liloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0