Förvirrad unge 2

Igår kväll var det så dags igen. Satt och tittade på tv när jag hör ett förfärligt trampande och skrikande från övervåningen, med den andra kvällen i färskt minne sprang jag upp samtidgt som jag försökte säga åt henne att gå på toaletten. Förvirrad som hon är går hon bara efter min röst och jag möter henne halvvägs ner i trappen helt naken!  Jag visar henne toaletten och går på jakt efter trosorna som hon hade på sig när hon gick och la sig.
Hittade de till slut i sängen, så hon måste ha klätt av sig i sängen, klättrat ner och sen glömt vart hon skulle. 

Förra fredagen var vi på Liertoppen, ett köpcentrum i närheten. Vi skulle snabbt in och köpa en present innan vi skulle vidare på ett barnkalas. På vägen ut blev vi stoppade av en kille från Rädda barnen som undrade om vi ville sponsra nåt projekt så fler barn kan gå i skolan. Jag sa att vi inte var intresserade och sprang vidare. Jennifer undrade vad han sa och jag försökte förklara att han pratade om alla de barnen som inte hade tillräckligt med pengar för att gå på skolan och undrade om vi ville hjälpa dem. Jennifers spontana kommentar var:
-Åja, det vill vi jo ikke.

Vid middagsbordet igår sa Rasmus efter en stunds tystnad:
-som sagt er jeg sprö (knäpp)
-er du sprö? frågade jag lite förvirrad
-ja nå har jeg värt våken så lenge så da blir jeg sprö
 

Kommentarer
Postat av: shirin

hahaha... han e ju för go! =)

2008-10-31 @ 12:22:23
URL: http://bryne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0