Ett møte med Jesus

Igår kvæll nær jag skulle be aftonbøn med Rasmus så sæger han helt pløtsligt
-"Jesus ær hær"
Lite stolt øver att han har førstått någonting av vad vi har pratat om hemma och helt tydligt inte bara skriker Halleluja i tid och otid utan att førstå vad det handlar om svarar jag att jovisst Jesus ær sjælvklart hær hos dig.
-Ja Jesus har lila øgon och lila morgonrock " fortsætter han med ett leende. Just dær kænde jag att vi tappade lite av det andliga i diskussionen men vad vet jag. Jag har inte sett Jesus så jag kanske inte kan uttala mig.

Før øvrigt kan jag bara ursækta dessa konstiga tecken som føljer min annars perfekta svenska:) Men jag har fått ny bærbar dator från jobbet och då kom det tyværr inte med något svenskt tangentbord och att klippa och klistra svenska æ och ø blir lite før ambisiøst før mig så ni får hålla tillgodo med denna svorska bolgg.
Annars kan jag sæga Anna att vi har flyttat ungefær 45 minuter søderut så vi nu bor i Spikkestad strax utanfør Drammen. Det ær på samma sida om førsæmlingen som resten av våra kompisar bor på så nu kan vi sticka øver på fika efter jobbet vilket ær ganska trevligt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0