Moderkakan överflödig

Nu när flera av våra nära och kära väntar barn igen så ökar ju intresset från barnen angående deras egen tid i magen. Rasmus blev alldeles fascinerad när jag berättade att han hade ätit omåttliga mängder med glass och choklad i magen. Helt överlycklig tittar han upp på mig och säger.
-"Jeg fikk vaffel også mamma, å is å sjotokolade."
Jag
-"ja det kan nog hända"
Jennifer
"Mamma, sånn her var det, når du spiste maten så svelget du den å da gapte Rasmus sånn her (innlevelsefull dramaförevisning om hur man lägger huvudet bakåt och gapar för allt vad man är värd.) och så kom maten in i munnen hans"

Jag som trodde det hade med moderkakan och blodomloppet att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0