Fortsättning på städyran

Måste faktiskt erkänna att jag har blivit en ny människa de senaste dagarna. Jag har faktiskt hör och häpna klarat av att följa upp städyran så igår plockade jag undan på övervåningen, kollade igenom och slängde gamla kläder, jag sorterade faktiskt räkningslådan. En väldigt smart idé faktiskt, när det kommer ett viktigt papper som måste åtgärdas på något sätt eller en räkning så lägger man det där så vet man var det finns, när man sedan har gjort det man ska eller betalat räkningen så försvinner papperet in i pärmen och kvar ligger de få papper man måste ha. Väldigt smidigt, det är bara att den senaste tiden så har det varit lite svårt att stänga locket och papperena har ramlat ut över hela golvet. Så igår bestämde jag mig för att det fick vara nog och insåg att vi hade papper från december liggandes i lådan som egentligen borde sitta i pärmar. Vi har inte ens köpt någon pärm för 2007, riktigt illa, så det måste jag göra imorgon. Jag har till och med varit och hämtat färgprover till trappan så nu ska det bli ordning.

Annars hann jag med att köpa kuddar till vardagsrummet så nu har vi äntligen fått användning för kuddfodralen vi köpte i februari. Idag har alla vinterkläder och annat som stog och skräpade i vårt rum åkt upp på loftet, jag har dammsugat hela lägenheten utan barnens rum (japp du läste rätt jag har dammsugat nedervåningen en gång till efter bara två dagar och tro mig det behövdes absolut åtminstone i köket.) Dammat övervåningen och putsat alla speglar, köp nya gummistövlar och gympaskor till Jennfier. Hennes gummistövlar var så trasiga att det var större vattenpölar i stövlarna den utanför och gympaskorna var både trasiga och för små. Nu har fått sina efterlängtade blinkskor. De har varit på tapeten här sen vi flyttade in och Jennifer har varit avundsjuk på alla som har haft dessa otroligt heta inneskor, men nu har hon alltså fått sina egna. Hon har gått runt och trampat hårt i golvet hela dagen för att de ska blinka. Farmor var rädd att hon skulle nöta ut dem på en dag som hon höll på men det är väl bara nyhetens behag antar jag. Det tog henne fem minuter att få av dem och sätta de fint i trappen när i kom hem. Det var ju av ytterst vikt att inte kardborrebanden satt snett.

Nu försöker jag få dem att sova i vår säng, inte så helt lyckat men det är en stor humla inne på deras rum, den andra på under en vecka jag fattar inte var de kommer ifrån. Men, men jag vill inte att de ska dansa runt den och reta upp den, så de får sova där tills Daniel kommer hem och kan få ut den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0