Finns det blod i Rasmus?

Häromdagen satt hon vid bordet och åt lunch tillsammans med en av sina prinsessdockor.
"Mamma, prinsessdukken vil også ha mat"
Såg för mig dockan helt nerkladdat av cornflakes och fil och sa:

"Nej Jennifer, inga prinsessor får äta mat här nere bara uppe på ditt rum"

Försent insåg jag vad jag hade sagt och hoppades en svagt ögonblick att Jennifer inte skulle inse vad jag hade sagt men jodå mycket riktigt tittade en chockad liten tjej upp på mig.
"Men mamma, jeg er jo en prinsesse!!"

Igår när vi skulle gå från parkeringen och hem, snubblade Rasmus hit och dit och ramlade åt höger och vänster. I ett försök att få honom att gå ordentligt och rakt fram för att halvera tiden det skulle ta att gå hem sa jag åt honom att gå ordentligt så han inte skulle slå sig. Jennífer tittar fundersamt upp på mig och utbrister.
"Mamma finns det blod i Rasmus?"
Jo lilla Jennifer det finns blod i Rasmus också och det kan komma ut om han slår sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0