2600 kr fattigare

Fick ett trevligt litet brav från polisen häromdagen.
I ett försök att förbättra trafiksäkerheten har vi satt upp hastighetskameror i Follo distrikt. Klockan 18.01 den 31 maj blev ett fordon registrerat på dig fotograferat. Bla bla bla.

I våra undersökningar kan vi inte se att ni har giltigt körkort, vi kommer därför att anmäla saken och skicka det vidare till rättegång. Om du i alla fall skulle ha giltigt körkort så ber vi att du skickar en kopia till oss.

Om det inte var du som körde så måste du anmäla det inom två veckor.

Om föraren av bilen har ett giltigt körkort skickar vi en bot på 2600 kr. Om du inte vill ha boten så ska du kontakta oss så vi kan anmäla saken coh det blir rättegång.

Till mitt försvar måste jag säga att jag trodde det var 80 på vägen inte 70. Det var mitt ute på vischan och jag skulle köra till Sverige för att närvara på en student (ingen nämnd ingen glömd). Jag körde bara i 83 km/h så det var hutlöst mycket pengar. Har försökt läsa brevet flera gånger men hittar inga hål som inte innebär antingen att betala eller rättegång. Jag misstänker att rättegången kommer att sluta med att jag måste betala betydlgit mycket mer eftersom de faktiskt har ett foto på mig och det kan vara svårt att motbevisa.

Farmor är hemskt orolig för mig nu när jag är en straffad person med en kriminalregister.

Kommentarer
Postat av: Peter

Aj då! Är du också fotad :-) Jag blev riktigt bra på bilden, blev du?

2007-06-21 @ 17:55:49
Postat av: Marianne

Jag har inte sett bilden än. Jag måste ringa och boka tid med polisen först för att sedan åka ner till polishuset för att få se bilden. Tyckte det var lite overkill eftersom jag redan vet att det var jag som körde. Men med tanke på hur fotogenisk jag är såg jag nog ut som Heidi Klum eller nåt:)

2007-06-21 @ 22:40:28
URL: http://superbarn.blogg.se
Postat av: Gabrielle

Haha... eller vad ska man säga. Sorry, inte meningen att ta studenten så där ;)Hoppas allt löser sig, kramar!

2007-06-23 @ 22:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0