Mysiga barn

-"Jeg elsker at du hjelper mig mamma"
-"Du er helt fantastisk mamma"
-"Å mamma du er så flink"
-"Å pappa du er blitt helt nydelig"
-"Mamma, se så  flink Rasmus er han er jo helt fantastisk flink."
-"Mamma, du er helt underbar"
Jennifer har alltid haft lätt för superlativ men de sista dagarna har kärlekskommentarerna och uppmuntringarna flödat utöver det vanliga. Det är inte mycket som ska till, nyss vek jag ett A4 papper ner till A7 eller nåt och Jennifer blev helt lyriskt.
-"Du er så kjempeflink mamma, det er helt fantastiskt, tusen takk for at du hjelper mig."

Rasmus springer annars runt och säger "Kan jeg få..." vilket er det nya istället för att säga "jeg liker..." Annars säger han "takk mamma" och "ja mamma."

Nu kan det ju lätt låta som att vi har helt underbara och lydiga barn men jag måste tillägga att så är nog tyvärr inte fallet så fort barnen inte får som de vill så är tonen en annan. Men för sekunden är båda nöjda och glada och då njuter man som förälder, men det är nog mera lugnet före stormen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0