Smått och gott

Jennifer har äntligen fått sin nya säng och sover numera "högt uppe i taket."  Hon har glatt visat den och sen den lika spännande stegen som hör till för alla som varit här i påsk. Rasmus kvittrar glatt bredvid och visar sin säng "här une söse". De små fnittrande figurerna har lekt glatt sen i julas och har numera så roligt ihop att Jennifer inte alltid vill till parken längre för det är ju faktiskt roligt att vara hemma och leka med brorsan också. Han å andra sidan vill alltid följa med henne till parken så jag tror att somamren och hösten kommer att bli kul för de båda när de kan hänga ihop som ärtris hela dagarna.

Vi hade vår här ett tag och Jennfier siktade sommarens nära utbrott och har börjat tjata om ärmlösa klänningar, öppna sandaler, linnen och bara ben. Men i förrgår kom snön åter igen. Själv blev jag nästan lika glad som Jennifer över vårens utbrott och packade snabbt bort tjocka vantar och mössor och tog fram västar och vårjackor. Tji fick jag, nu när snön är tillbaka hade Jennfier behövt sina tjocka vattentäta vantar igen. Även om vi har fem centimeter snö så är det fem grader varmt och snön är riktigt blöt och klafsig till Rasmus stora förtjusning. Jennifer stackare fick gå till parken idag med fleece vantar så hon är nog riktigt våt när hon kommer hem. Jag skickade med flera par vantar så att hon skulle kunna byta men jag vet inte om det hjälpte.

Fick en chokladfontän i julklapp av syrran så den provade vi i lördags. (Bättre sent än aldrig) Jennfier som aldrig riktigt har förstått finessen med chokladfondue tyckte att det var jätteroligt. För första gången i sitt fyra åriga lilla liv doppade hon chokladen i fonduen och åt friskt. Tidigare har hon ätit frukten för sig och sen haft en lite skål med choklad bredvid som hon har ätit med sked. Rasmus förstod med en gång hur man skulle göra, han doppade frukten(eller hela handen) i fonduen, slickade av chokladen och började om. Det var choklad överallt men han var så lycklig och tyckte det var så roligt. Lite spännande var det ju förstås också att detta försig gick mitt i natten efter ett sent restaurang besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0