Sommar, sommar och sol

Så är vår semester äntligen här. Massa sol, lek och slötid pluss lite shopping. Alla renoveringsplaner ligger gömda längst bak i ett låst fack i huvudet, Daniel svarar inte på telefoner eller mess från jobbet och barnen njuter av lekstugan, sandlådan, gungorna, tältet, badbassängen, bara fötter, sol och massa lek och uppmärksamhet från mamma och pappa. Kan en semester bli bättre än så här? Igår var vi i stan och shoppade mängder och lite till, skönt att vara hemma igen och veta vilka affärer som finns och vilka restauranger som har bra mat.

Ringde pappa idag för att höra om han behövde nån hjälp, hmmm vilken dag kan jag hjälpa till? Måste kolla schemat, sola, sola, sola, sola, sola, slöa, slöa, läsa en bok i hängmattan, sola lite till och sen var det slötid igen. Nej förresten det ser lite fullbokat ut jag vet inte riktigt om jag har tid att hjälpa till just nu, kanske en annan gång när jag inte har semester och därför har lite mer tid över.

Ungarna har precis somnat efter lite disco, kram och bus. Lagom uppsprallade slocknade de utan ett pip idag igen. Detta måste vara receptet för en lyckad semester. Sol och en tom almanacka.

Måste bara tipsa om en vansinnigt god paprikasalsa. (Familjekokboken 2 från viktväktarna s.190) Gjorde den tillsammans med kyckling i pitabröd som en av flera olika dressingar. Den blev supergod och kan ätas till vad som helst av grill och sommarmat. Kom ihåg att hacka den röda chilin noga bara så ingen får en stor bit i munnen det kan bli lite starkt.

Nu ska jag njuta av livet och semestern igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0