Äntligen Internet

Nu har vi varit utan Internet ett par dagar eftersom vi flyttar runt på en hel del möbler. Datorn fick byta rum och då tog det lite tid innan modemet följde efter. Idag när jag skulle ringa upptäckte jag att headsetet fortfarande fanns kvar i sovrummet så vad ska jag säga, alla flytt tar sin tid. Nu håller vi dessutom på att renovera hemma, har precis byggt om ett skåp hemma och nu ihelgen ska jag måla barnens rum. Imorgon kommer det en nisse för att värdera våra tavlor så nu går allt full fart framåt. Vilket gör att det milt sagt ser lite kaotiskt ut här hemma. Men, men det blir väl bättre så småningom, efter jul kanske eller nåt. Ska ju börja plugga igen nu i höst så jag måste ju ha lite tid till det också.

Barnen springer runt som små yrväder och Jennifer måste vara guld värd, hon vet vad Rasmus tänker och vill pluss alla dockor och nallar vi har här hemma. Igår när Daniel skulle lägga henne, fick hon en godnattkram och sen dockan, varpå pappa hysjades på eftersom dockan redan hade somnat. När det var nallens tur att få en godnattkram upplyser flickebarnet pappan om att "han (nallen alltså)är litt sjenert" "är han sjenert?" "ja, han är litt sjenert"

andra bevingade uttryck för tiden är
-"jag tror vi må pusse opp mitt rom mamma, det är så rotete"
vi hoppas alla att lite färg på  väggarna kan råda bot på det.

Rasmus dukar av sitt lilla bord, reser sig upp i barnstolen och säger, "tack, tack" när han är mätt och vill gå från bordet. Annars är han mest glad och sprallig, när han inte slåss med andra små pojkar med samma korta lunta som han själv.


Kommentarer
Postat av: Louise

Kul att ni fixar iordning, det är alltid kul.. Speciellt när det är klart ;)

2006-08-16 @ 20:28:21
URL: http://liloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0